درج رایگان آگهی در بازار آگهی ، سامانه نیازمندیها و تبلیغات اینترنتی
درج رایگان آگهی در بازار آگهی ، سامانه نیازمندیها و تبلیغات اینترنتی

کسب درامد به صورت فریلنسینگ

آیا شما با کلمه فریلنسینگ آشنایی دارید؟ اگر به مانند خیلی از افراد دیگر به تازگی وارد فضای مجازی شده باشید و به دنبال ایجاد کسب و کار و همچنین درامد از طریق فضای هستید بهتر است با اصطلاحات جدید و به روزی که برای درآمد زایی مؤثر است آشنا شوید.

بهتر است قبل از اینکه به دنبال راه حل برای کسی درآمد باشید به دنبال کسب تجربه باشید. سایت‌های زیادی به شما برای اینکه تجربه‌های موفقی کسب کنید کمک می‌کنند

 

 

تعریف کلی از فریلنسینگ

فریلنسینگ به کارهایی گفته می‌شود که انجام آن در هر مکان و محلی امکان پذیر است. شما نیاز نیست که برای کارهای فریلنسینگ وارد اداره و یا محل کار شوید. فریلنسینگ لغت لاتین دورکاری است. یعنی تمام کارهایی که می‌توان به صورت دورکاری و بدون حضور فیزیکی انجام داد.

حال این سؤال مطرح است که چه کارهایی را می‌توان به صورت دورکاری (فریلنسینگ) انجام داد؟ در حال حاضر که بیماری فراگیر کرونا باعث شده است مشاغل مختل شود، استفاده از فضای مجازی یکی از روش‌های کسب درامد است. با این حال مشاغلی نظیر طراحی سایت، فوتوشاپ، نویسندگی، تدوین و تولید تیزرهای تبلیغی و … می‌تواند به عنوان شغل‌های دورکاری مورد استفاده قرار گرفته و درامد بالایی را برای شخص ایجاد کند.

با این حال کار دورکاری در عین حال که بسیار مناسب و مفید است و باعث شده خانم‌های خانه دار وافرادی که توانایی حضور در محل کار را ندارند و یا به عنوان شغل دوم قصد فعالیت دارند به راحتی استفاده کرده و یک منبع درامد برای خود ایجاد کنند. در کنار فوایدی که برای آن ذکر شد که هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه در مبحث دیگر بیان می‌شود، ایراداتی نیز به آن وارد است که برای شما ذکر خواهیم نمود.

مزیت‌های کار فریلنسینگ

خب حال به معرفی و بیان مزیت‌های استفاده از شغل فریلنسینگ (دورکاری)می‌پردازیم.

  • نداشتن محدودیت جغرافیایی: اگر شما در شهر خود و یا کشور خود قادر نیستید تا در رابطه با شغل مورد نظر خود فعالیت درستی داشته باشید تنها کافی است تا نسبت به ارسال رزومه به شرکت‌های مورد نظر به دنبال ایجاد درامد و راه اندازی کسب و کار باشید.
  • زمانبندی: تایم و زمان برای کارفرما بسیار ضروری و مهم است. به طوری که اگر هر شخصی به صورت حضوری اقدام به کار کند باید تایم بیان شده را تکمیل نمایند. در کارهای دورکاری این تایم و زمانبندی به عهدهٔ خود شخص است و می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز برای کار خود ساعت مشخصی را بیان کرده و بدون اینکه دچار مشکل شود کار را انجام دهد.
  • همکاری با چند شرکت: کارهای دورکاری یکی دیگر از مزیت‌هایی که دارند این است؛ شخص می‌تواند با هر تعداد شرکت که توانایی کار دارد قرارداد بسته و رزومهٔ کاری خود را ارسال نماید.
  • داشتن حداقل امکانات: برای کارهای فریلنسینگ نیاز به داشتن امکانات زیادی نیست تنها کافی است که شخص دارای یک سیستم لپتاپ یا کامپیوتر بوده و همچنین اتصال به اینترنت داشته باشد تا بتواند کارهای خود را انجام دهد.
  • نداشتن استرس: حضور در محل کار ممکن است برای فرد استرس ایجاد نماید ولی در کارهای فریلنسینگ استرس وجود ندارد و یا در حد بسیار کمی استرس برای فرد ایجاد می‌شود.
  • کسب درامد: در کار هایی که به صورت دورکاری انجام می‌شود درامد کسب شده نسبت به تلاش هر فردی متفاوت است. نمی‌توان برای این نوع کارها درامد ثابتی را مشخص نمود چرا که مدام با توجه به شرایط در حال تغییر است.

معایب و ایرادت کار فریلنسینگ

در کنار مزیت‌هایی که در قسمت بالا به آن اشاره شد؛ معایبی نیز داشتن شغل‌های فریلنسینگ را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث شود خیلی از افراد از شروع به کار هراس داشته و به دنبال درآمدهای ثابت باشند. این معایب نکات دشوار و غیر قابل حلی ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را رفع کنید.

  • کار به صورت انفرادی: در این نوع کارها شما نمی‌توانید با کسی همکاری داشته باشید و باید به صورت انفرادیو تکی اقدام به فعالیت کنید.
  • انجام کارها به صورت شخصی: برخی کارها وجود دارد که نیازمند کمک گرفتن هستند ولی در کار دورکاری شما نمی‌توانید از اشخاص دیگری کمک بگیرید نظیر داشتن حسابدار، ایجاد تبلیغات، برقراری ارتباط با مشتری و …
  • دریافت حقوق: در کارهای دولتی و استخدامی یک ترایخ مشخص برای واریز هزینه و دستمزد ثبت شده است ولی در این نوع کارها شما در صورتی که کار خود را به درستی و سر موقع تحویل دهید می‌توانید دستمزد دریافت کنید در غیر این صورت دستمزدی دریافت نکرده و کار خود را از دست خواهید داد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید